.:allahu:.

Thursday, August 27, 2009

.:insan atau syaitan:.


ble di fikir2kn, hiDup dlm dunia ni mmng singkat..

sTiap manusia yg dlahirkan dLm dunia ni pasti tdak sempurna kerna lumrahnya sseorang manusia itu adalah uNtuk mncari identiti diri...

salah cari maka akan bNgkok la jalnnya...

benar meniti maka akn luruslah hidupnya tidak kira lah jika dlu dia bangga jadi ustaz di sekolah, di u pn dia pasti akan teruskan benda yg baek itu....demi mnjadi cNth pd yg laen...
dan ak pulak siBuk mncari mane yg benar dan mane yg pastI bleh dipercayai...

pejam celik tngok da taun 2009..pertngahan pulak tu...
kiranya da nK masuk 2010...

atau pling sempOinya, alhamdulillah, ak berjaya gAk memasuki bulan rmadan ak yg k 20 taun...

mne tahu sok lusa mata ak yG da semakin kabur ni mngkin akan tutup untuk slamanya..

tak pN tlinga ak yG makin sakit mndegar carutan2 yg xpernah difaHami namun skadr mngikuti akan terusan mnutup pintunya kerna suara Yg Maha Esa itu lebih mnggerunkan dRp suara2 syaitan berupa manusia?

atau dngan ertI kata laen, mampukah tubuh ak ini bertahan dngan dosa rakan2 sekeliling?

termasuklah diri ak sendri...

malah sejujurnya, ak pling tidak gmar terddah pada dunia luar yang trlalu meluas shingga mnyesakkan batin sndri...

mngkin bagi sstngah org, kte laen, bUat laen...

cKp xpernah wat pn, tP tngn dok mryap gak..

ak yg wat melihAt ni pN jd trikut...

sO agak2nyer tu nk salaHkn sapelah tU...?

mngkin bagi sstngah org pLak, benda iTu trlalu biase..x pe...xdosa pn..kawin jugak dngan ak kelak..
tP kalu x jadi, pergh leh rase org laen plak...

ade kala ade juga trtanya, spe yg mulakan dlu, dan spe yg harus mmberhntikan...

jika masing2 mmahami situasi sndri mngapa masih ada yg brsikap begitu?

ade kala lbih mmntingkan pasangan yg bLum tahu hJung pangkalnya akan mnjadi psangan di bwah payung emas kita di syurga kelak ataupun shaBat yg pasti akn mmbantu, tidak kira di mana kiTa melangkah...

akan pasti ade yg mnghulUr daripada pasangan iTu...

ade pula yG lebih mmntingkan pasangan yg bukan muhriM daripada berssah payaH membantu rakan2 yG dalam kssahan....

agak2nya tu, nape yerk?

padahal doK 24 jam da jumpe...

dan sbagai peringatan wat manusia yg mnggelarkan diri iTu manusia, mUlut manusia smmngnya ssah uTk ddtutup..

akan ada sahaj muLut2 yang mmbawa khabar tidak kira baek mahupn bruk..

jika ssorang itu dlunya sngat dihOrmati, kini mnjAdi pndangan sblah mata shaja, maka inGatlah..

dUnia ini bkan milik sndiri...

ketahuilah cinTa itu smmngnya indah, namun tidak mampu melawan keindahan iman kerna cinta pada yang Maha Esa...

maka beringat2lah sntiasa di mana letaknya maruah diri itu...

karya asal: iRis Irina
p/s: ak mmbca dn batinKu terKedu

2 comments:

X_LiMiTeD's_RuLeZs said...

hmm..dlm mksud kte2 ko nie...huhuh...but 2la mnusia...rambut jer sme itam(ader yg yg b'karat..huhuh)but ati lain2 beb...just as a pren kne saling nsihat...myb de yg ble trime..n ader yg x...depends kat org 2 sme de ble trime @ x...sme gak cm aku..klo ak rs ble nsht 2 ble dtrime..ak trime..klo x..hmm..nk wat cmaner...hehe..by the way..be ur self k...pegang kat pendirian n tetapkn iman...insyallah..ble t'ungkai sgale mslh n p'soalan dlm dri ko....

marissa norfis said...

hmmm...ak bg ko 10 markah tuk post kali nie yer...*cukup tak??*...hehe

setahu ak laa kan..mulut yg paling org takleh tutup tue mulut akulah...wakakaka...

and...

ak rasa ko btol ah bab2 cakap x serupa bikin nie...
slalu terjadi..
contoh:
aku kata nk bgun gi suksis pagi2 tp last2 ak tido....ahakz...=)

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...