.:allahu:.

Saturday, December 26, 2009

bAksis pErtama ku



waaahhh..
kepenatan sih hari ni..
budak-budak u baru nak berpusu-pusu datang ke mari, aku
sudah seminggu awal datang sini...
ape cer? hehe
bkan sminggu ja, cuti aku dah mOlek2 sebulan lebih terus jadi dua minggu...iTu pn lompat2...
seminggu balik, seminggu ump, seminggu balik....
well, baru2 ni uMp unDer HEPA n kOr suKsis mngnjurkan pRogram bakti siswa di kUala lipis, Phang...
ala, yang aku dok kecoh sblum ni kena ulang aliK balik Ump kerana inilah...
kerana ak ajk pErhubungan luar...
tp bermulanya program itu ak diletakkan di bwah jagaan u'kaSyah iaitU aJk samBUtan dan jEmpuTan...
meaning ak just mndengar arahan daripada ketua sahaja la...
kalau tak ade, maknenyer tak yah lah buat kerja walaupun kadang2 ak sebagai reminder kepada ketua aku..da memang kerja anak buah kena alert dengan tugas yang diberikan..bukan just goyang body ja...
haha..tp ak ade gak tak buat kerja pada certain2 time..
pada hari ketiga, bdan ak mmng dah memang tak boleh berfungsi lansung...sbb badan ak dah membongkok kerna mencuci pinggang mangkuk terlalu lame...
empat jam tuu..memang pecah rekod la...tp tabik pada jana cHan sbb mampu bertahan...tapi tidak la seteruk mencuci pinggang mangkuk...die pn just buat yg simple2 yg tidak melenguhkan...aku nak juga membantu...sbb memng terasa serba salah giler kalau tak dapat membantu...bukan seperti certain org....
tp kerja yang tinggal hanyalah mengangkat meja, kerusi, loyang...memang berat la...dan sngt ramai yang buat kerja mengangkut tu...

saya ckp disini bukan ape...kerana ade yang menegur masa meeting selepas program mengatakan muke sesiapa yang ade kat slide tu memang korang tak buat kerja...dan salah seorangnya adalah aku...
ingat nak bangkang time tu tapi rasanya itu macam untuk kepentingan diri, jadi aku pendam kan sahaja....
maaf, bukan tak buat, tapi memang dah niat xnak buat...
sbb kalau buat pun akan sakit hati orang memandang ja....lebih sakit mata yang memandang buat kerja sambil lewa dengan mereka yang tak buat kerja lansung, betul tak?
kalau tak betul tu tak tahulah....
cume entah kenapa pada malam kenduri itu sahaja aku xnak buat kerja....
sory pada yang terasa dengan aku sebab just duduk tengok korang buat kerja...

but mostly, i like the relation we made eVen only just for a moment...
especially to my suksis friends...
i really respect them all...
tenkiu fror the moment we had together....
rasanya korang la yang the best pernah aku jumpe sepanjang aku menatap sebagai pelajar di universiti...
sedangkan classmate ak pn tidak seperti kamu semua...
tenkiu so much....
with family angkat di nik aGro tanjung gAhai

=^.^=

No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...