.:allahu:.

Friday, December 18, 2009

lalalala....


huu...
mnggu terakhir sebeLum kelas bermula ni adalah yg pling bz sekali..
bukan itu shaja..
serasa saya balik2 sahaja dripada bercuti semester yg tak aman
ini pun akan muncul pula kerja yang bertimbun2....
yelah bnda tu nak di persiapkan..
hal remeh yang hendak difikirkan...
dngan dugaan daripada-Nya...
biasalah..kita ni ckp je lebih..tp buatnya tidak...itu namanya janji meLAyu...
dan saYa pun sudah mula berasa malas nak fikir l
ebih-lebih mengenai apa yang org akan fkirkan tentang perjalanan hidup saya...
kerana apa? kerana semestinya manusia itu akan
nampak yang buruk sahaja dan perkara baik yang selama ini kita pernah buat seakan-akan tidak pernah wujud....
yg nampak itu mngkin bagi saya adalah sahabat, dan yang buta itu adalah musuh...mungkin...
kerana saya pun sudah tak pasti dengan keadaan dunia zaman moden ini yang manusia beria-ia mengaku mereka adalah profesional pa
dahal tidak....
lagipun kini sudah bermulanya tahun baru..
1431H..bermakna, akan bermulanya cabaran baru bagi hidup saya walaupun sbelum ini pernah mengalami pengalaman memiliki rakan yang saya sudah anggap sebagai sahabat...
mngkin silap sya juga kerana terlalu beremosi dngan persekitaran saya sekarang ini...
malahan bgi saya, semua ini adalah bnda yang teramat baru bagi saya dan sya tidak pernah mengalami pengalaman sedemikian....
dan sya akui, semestinya keadaan itu akan wujud kerana sya jenis yang berfkiran amat terbuka..
mungkin jua kerana teramat terbuka itulah yang telah memakan diri saya sendiri...

well, yg pasti tahun baru sudah menjelang...dan saya perlu persediaan yang tinggi dari segi zahir dan batin jiKA mahu sama-sama berjuang di dalam dunia penuh cabaran dan dugaan ini...
biarpn tahun sentiasa silih berganti, kiamat juga smakin menghampiri pasti...
dan saya pasti akan ada yg tidak akan duduk diam melihat saya tenang tidak kira di mana sahaja...
dan itu sememangnya dugaan yang di kurniaakan oleh-Nya utk saya atasi sndiri...
dan yg pasti sya hanya mampu berdoa a
kan kesejahteraan seluruh umat islam di seluruh dunia termasuk diri saya sndiri....

diDi, nme timangan ak time skOol dlu...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
p/s: adeh, lusa da nak kena balik...xmo2!!
mode: nk cuti lggiiiii

No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...