.:allahu:.

Monday, July 12, 2010

watashi no tanjobi

tak sangka, sedar tak sedar...sekejap saja umur ini sudah meningkat...21 tahun..
bukan satu umur yang masih muda, mentah...malah sudah mampu membuat keputusan sendiri..
kalau dahulu, semasa kita kecil, kita dibimbing sehingga benar2 mengenali dunia, ini kita pula yang sudah mampu mentafsirkan sendiri mengenai dunia...
dimana arah tuju kita, kemana harus meneruskan langkah...
dan dalam proses sedemikian, mungkin akan ada yang alpa dengan dunia sndiri...sehingga org sekeliling diabaikan...hanya dengan dunia mereka sahaja...

dan berkenaan diri sya pula, 21 tahun bukan calang2 lagi...kalau dahulu, 21 tahun kira andartu...dah kena kawin...
namun arus moden mengubah segalanya...kerjaya dicari, identiti diri dikenal pasti...siapa diri kita dimata orang laen..bukan sekadar ambil kisah atau tidak...kerana pandangan orang laen turut sama tarafnya dengan pandangan diri sendiri...


memng benar, sesetangah orang akan mengatakan, "ada aku kisah kau kisah aku punyer perangai...."
mula-mula, sya berpendapat begini juga...namun, bila difikir2kan semula, pandangan sesorang itulah yang mampu mengubah corak diri kita sama ada ke arah yg lebih baik mahupun sebaliknya....ada yang boleh dietegur, dan ada yang tidak...
mengabil positif dengan apa yang orang sampaikan memang antara yang terbaik untuk mengubah diri...
nmun, jangan sesekali tersalah pilih sahabat...
kerana umur 21 inilah, kita sendiri mudah membuat andaian sendiri dan bermain dengan perasaan sendiri..



well, bermadah panjang pula...
namun, terima kasih pada sahabat dan rakan2 yang ingat tarikh keramat 12 julai...walaupun pada hakikatnya saya tidak mengharapkan apa2...namun,setiap doa dan ucapan tidak kira dalam nada bergurau mahupun yg sebenarnya, saya teramat bersyukur kerana dapat memiliki kamu smua...walaupun dalam masa yng singkat...
dan pada bonda serta ayahanda saya, pesan itu akan disematkan selalu dalam hati untuk terus menggerakn setiap nadi2 yang berdenyut...
pada si dia, itulah yg teristimewa dripadamu...terima kasih atas segalanya....



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



p/s: izz jr...

6 comments:

spark said...

hoho...siap pakai headphone...lagu pa dgr..hehe

hOney n' cLOver said...

haha..well,msti la ikUt tuAn die..
rOCk babeh..
tP lagu, lagu jiwang..spin, search, slam...hehe


(●*∩_∩*●)

spark said...

hehe...mcm2....

fie_na said...

nak jugak teddy tu diba..ngee~
cumel! =)

hOney n' cLOver said...

hehe...sURh abe belikan....;)



o(≧o≦)o

fie_na said...

okey, diba suh.. =)

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...