.:allahu:.

Friday, November 26, 2010

.:alahai hariku:.

nyaah....mcm2 dugaan aku sebagai hamba Allah yg taat setia pada yang satu

\:cerita pertama:/

tetiba berminat nak tengok cerita hP7 memandangkan tamtalah sudah secara rasmi paper ku yg terakhir, reinforced concrete deSign 1....wah, sangat bahagiannya...walaupun pada masa yg sama, agak kecewa sebab pie maen tibai ja jwab sebab lupa formula....lbih2 lagi si dia....
boleh dia bantai tido sampai hampir 20 jam..wah rekod bru!
baru ku tahu kebolehan beliau...tapi sememangnya agak terasa ketegangan saat itu...yang hanya mampu dibuat sekarang ni hanyalah berdoa berdoa dan teruskan berdoa tanpa henti...aminnn, moga Allah yg maha kaya dengan ilmu-Nya mampu memberikan kebijaksanaan Dia pada hamba2-Nya yang dikasihinya....

sO, ape lagi, aku pun dengan niat baik hati ku dengan duit pun tinggal nazak, cuba untuk mengembirakan hatinya, aku membelikannya Mcd ayam Supreme..yang dok kecoh dalam tv pasal benda ni....bersama2 air ribena *sbb time ni, sprite da hbis.....tinggal coke ja yg satu2nya air yang boleh memberi penyakit* dan 2 kentang besar...wah makan besar....

so, dengan gigihnya, aku berusaha mengusha e com yg sudah berkurun tidak berbuka utk mencari no kereta yang available....aku dah serik utk menyewa dari mereka yg banyak undang2 tapi mcm haram...dan aku berjaya menyewa sebiji saga manual...

mula2 tercengang gak sebaik terima mesej dari pemilik kereta....
'ada saga baru manual. bagi nama penuh, ic dan ID....'
eh?! aku terdiam...pantas jari jemari menekan butang send, mencari mesej yang aku hantar pada dia....request: nk sewa kul 5-12, hari ni, kancil

tersentap gak mula2...adakah ini gara2 berita yang ayahanda beritahu minggu lepas menyebabkan aku perlu bersedia mentel fizikal utk memandu proton saga yg agak....ermmm, no kOmen....itu?

hais, serabut gak.....pantas aku mesej si dia yg ketika itu berada di kedai moTo....terus si dia mesej...
"ok, ayg drive..."
gulp...aik...cmtu ja...siot tul..aku bermonolog sendirian...

ah, bantai jela..janji leh kuar..tengok hP, makan mCd..yeay!!!


\:cerita k-dua:/

"camni la, awk bawk dulu sampai pertronas, lepas tu saya bawak..." saya membalas..dia terima dengan baik...setelah enjin di hidupkan, kereta pun bergerak....
sampai ke simpang 4 segamat kuantan, seperti biasa dia meletakan jari pada belah kanan...
tiba-tiba
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
wiper bergerak2....kami tercengang..eh?! sekali belah kiri la signal bEliau...hampeh, last2 kami tergelak dengan bangganya kerana berjaya membuka wiper tanpa hujan....hahahaha
kalau tengok kitorg time tu memang kelakar habis....rupanye semua saga camtU....cis, tertipu aku....

sampai sahaja kat pertonas, tukar driver....sebab macam seronok ja bawak kereta ni....lepas usai isi minyak kami pun bergerak menuju puncak, eh, destinasi....
punyalah galaknyer bawk...nk bgi signal nk poTong lOri..aku pun ngan yakInnyer lah kan gune jari hantu belah kanan..zuuuuuppp..bunyi wiper merengkok2 kedengaran....sekali aku pun sama daa...hahaha..memang kelakar habis la....memang sangat kalut time tu....dah bukak smpai nO 4nyer...aku rasa kalau wiper tu leh bercakap msti die menjerit, "hoi, hujan xdak pun nak hidupkan aku jugak ka?" haha...

ok, alhamdulillah smpai juga akhirnya kat eCm...yeay!!


\:cerita ketiga:/

yup, first target adalah GSC yg terletak di tingkat pling atas skali....bEfore that, kena lah mencari parking dulu...aku prefer di bawah walaupun pada hakikatnya tentera 'Maaf, sudah penuh...'
aku: huh?!

entah mengapa, mungkin lucky laki yg dibawa si dia menyebabkan dalam tak sampai beberapa minit, kami berjaya memperoleh parking dngan mendapat arahan daripada dia utk cara2 memarking kereta yg sebesar gedabak itu....yeay!!
me: success!!

sampai sahaja di sana, kami pun beratur utk embeli tiket Hp 7 and the deathly hollow: part1....yup..ditayang kan tahun ini part 1 dan akan datang part 2...huu, sangat excited....
mulanya aku cadangkan tengok 2 cerita sekali gus, namun si dia tak benarkan...katanya, "jangan membazir.." dan aku akur.....

selesai....ye ke??

:\cerita ke empat:/

well, seperti yg dijanjikan di atas, aku ingin belanja si dia makan mCd....yup, ecM tiada mCd...camne yerk?? kereta da parking masuk dalam eCm....nak makan mCd, paling hampiR adalah, MEgamall....aiyook...tak tahu...

dan bermula lah perjalanan kaki kami ke sana...hak3, mcam di matrik dulu....
jom jalan2 dalam kuantan....
tapi betul, memang ktorang jalan pie megamall...hak2..ala, setakat jarak tu, apelah sangat...
lagipun time tu..perghhhh..jem roti planta semua ade...lengkap! ;P

cungap gak...dah lme tak berjalan sebenarnya..sejak suksis stop wat aktiviti lasak....huu...
akhirnya tiba juga di depan mCd megamall....hak2..gila gigih....
dan kami pun mengorder benda yg sama...seperti yg sudah aku maklumkan di atas tadi....

memang lazat menjilat jari....dan seperti biasa, jari jemari ku mula gatal hendak memetik setiap sudut yg menarik pada pandanganku....tapi, tak banyak yang ku petik di dalam megamall...rasa mcam belum mula lagi musim yg hendak di buat gempak2 macam dulu zaman matrik......haih, hilang bakat aku utk seketika...;P

lepas kekenyangan, kami pusing2 dulu dalam megamall sebelum kembali ke eCm....


\:cerita kelima:/

sekembalinya dari megamal, memang dah time utk bemulanya movie itu....lalu masuklah kami ke dalam...the end~~~~

nya, lom lagi la....


\:cerita keenam:/

haiyak, ni memang tak leh menahan...setiba dalam jam 1230 pagi...memang uMp sunyi sesunyi sunyinya....haa, banyk sunyi....
aku pun pulang menuju ke blok seperti biasa...tv di cafe terbuka, tapi tiada org...
haih, dah mcm cerita suspen la plaknyer....
rupenyer, ade pasangan couple ni, chinese, berpelukan sambil layan movie kat cafe....aiyokk...tpi aku malas nk amek pusing lebih2...cume, mana die felo yg garang marah2 orang couple tak wat pape tapi yang ni xde pape tindakan....???? hampehh~~~

\:erita ketujuh:/

dah memang ade depan blok dah pun..cuma beberapa langkah sahaja nak masuk ke pintu...
tetibe bleh plak akal aku ni berfkir dengan pantasnya...
eh, tu...plastik sampah atau...anjing....???
lama gak aku perhatikan kawasan tu...sebab memang sangat hampir dengan pintu yang aku nak masuk....gulp! aku telan liur yg kurasakan amat pahit ketika itu...cewahhh...

sekali, dia angkat kepala daa..sah anjing...BAPAK BESARNYERRR.....
aku pun dengan lajunya menuju ke jalan jauh utk ke bilik aku...aiyoooo....


\:cerita kelapan:/

okEh, alhamdulillah, selamat sampai...then, aku spot part menariknya..yang membuatkan air mata aku meleleh....baju aku satu bakul xbasuh lagiii...arghhhhh...memang phsyco tul hari ni...

ok2, aku pun tekad la, dengan tak tukar bajunya bersama2 sebuah komik dan sebiji headphone, aku mengangkat baju2 tersebut menju ke c8 yg terdapat mesin yang dikatakan berfungsi dengan baiknya berbanding c14....dan aku berjaya juga merentasi anjing2 tersebut....yeah, ade 2 ekor sebenarnya...seekor sedang menyelongkar sampah dan seekor lagi masih tiDo...

okeh, alhamdulillah, sampai jua di tempat membasuh itu....fuhh...
pun masih bersyukur sebb tak ada orang mengunakannya lagi....yeay!!

dan aku check satu persatu mesin2 itu...
mesin pertama, urghh air hitam bertakung...teeet
mesin kedua: ade air gak..tpi sedikit ja...kita check yng no 3 dlu...
mesin ketiga: hmm, de org bru habis guna...aku pun dengan gembiranya mencari baldi atau apa2 yang boleh meletakkan baju2 itu...
*melilau...*

huh, inai...tak dak...cis..cmne yerk....
aku pun meraba la siap satu baju2 yg ada kat situ kowt2 kalau ade yang dah basuh....tak sampai hati plak nak masukkan dalam mesin yg no 2...yelah, kita tahu orng ade effort nak hantar baju utk dibasuh....so, tak kan la kita nak wat tak tahu plak....
org ni pun satu, dah la tak tinggalkan apa2 nak diletak, maen biar ja...ingat ini rumah die ke...? ini tempat belajar yer...kalau dah biasa tinggal baju lepas basuh kat umah, kat U silalah jangan buat begitu....kalau ikutkan aku, nak ja aku letak kat lantai ja....sebab tak ada nak diletak...haihh...b****

okeh, selamat, baju aku di masukkan dalam mesin itu..walaupun itu sebenarnya trump card aku...sebab bunyinya macam dah tak selamat ja utk dibasuh...wuuu...aku redha ya Allah...aminn

then, aku pun mula lah mencari port aku sendiri...mula dok kat tangga, haih, manyak nyamuk plak...then aku dok la dalam mesin basuh tu, eh, bilik mesin basuh....hehe

sambil2 melepak tu, mata beralih juga pada masa yg tinggal....ade lagi dalam 30 min...
tiba2 datanglah hamba allah ni...2 orang...juga hendak membasuh baju....tpi dengarnya macam nak spin baju ja....seorang bawa satu baldi penuh dengan baju dan seorang lagi bawa baldi kosong warna biru....aku biarkan sahaja...sambil2 tu pasang telinga gak dengan karenah 2 orang student ump yg bertubung labuh ni...

pelajar A: kita keringkan kat mesin ni...
pelajar B: eh, belum habis lagi ke? stop kan la mesin ni...

aku tercengang...eh?!

pelajar B: camne nak stop kan??

aku: eh2, tu sya punyer tu...baju yg ada dalam mesin tu sye letak kat dalam jaring tu...bju tu dah berbasuh....aku cakap...

diOrang buat bodoh jer....ke buat bangang tak tahulah kan....tak cakap ape pun..nak ucap maaf, haram la kan...sebab tak letak baldi ke ape ke...ni dok biarkan jer aku terkulat sorang2....dah lah tak tanyer dulu dalam ni baju aku ke ape...mungkin diorang buta kowt...
tak nampak bakul kosong warna merah yang aku letak depan mesin...mungkin nak suruh aku letak kat ATAS mesin baru nampak kowt...haihh...
lepas tu diorang belah....aku malas nak campur la...

dah lah buta, tak ada budi bahasa plak tuh...lepas tu nak maen stop2 mesin basuh plak...patut la rosak jer mesin2 kat ump ni..ade orang berfkiran SEMPIT mcam budak diorang tadi....tak cukup soft skill kowt...ke, mak bapak tak ajar diorang bila kat umah....??
mungkin kat rumah bila mesin tu mcam lama semacam ja nak maen stop2 betul tak...? ye la tu kowt.....kalau macam tu perangai....memang bodoh sombong betul....tak kan la tak leh fkir, ade lagi 30 min lagi...takkan la bagus nar mesin tu nak kasi kering betul2 baju dalam mesin tu....nasib baik allah tu Maha KAya....

Dia suruh hati aku masuk lepak dalam bilik membasuh...kalau aku tak masuk, aku rasa dah stop dah kowt mesin aku tu dengan tiba2.....haihh...

last2, baju aku mcam tak serupa basuh pun....lpas hbis sejam yang seperti bukan sejam itu, baju aku masih lagi basah....!! erkk..memang dah rosak mesin ni....



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

p/S: poSt kali ini sangat pnjang...sangat excited...lalalala~~~

No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...