.:allahu:.

Wednesday, April 20, 2011

malam pertama...


Kisah ini diepetik daripada seorang kawan, 3sword...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kisah bermula apabila seorang lelaki bernama Amat yang baru saja menjalani malam pertama bersama isteri barunya, menceritakan tentang kemusykilannya kepada Seorang sahabatnya, Mohd. Jamil.


"Wah, gila juga! Ternyata memang benar," ujar Amat. "Kebiasaan yang sering
kita lakukan ketika masih bujang, boleh berulang pada malam pengantin."

"Maksud kau? Sebenarnya apa yang berlaku semalam?" si Mohd. Jamil ingin

tahu.



"Begini. Kau kan tau kalau sewaktu bujang aku suka melanggan perempuan?."

"Ha'ah. Tapi bukan ke kau kata dah insaf dah, nak taubat selepas berkahwin?"

"Memang la. Tapi aku tersilap buat something semalam."

"Ye ke? Apa yang kau dah buat?"

"Kau tau, masa malam pengantin semalam, setelah selesai melakukan

hubungan, dalam keadaan mamai, tanpa sengaja aku memberikan wang RM100 pada isteri aku."

"Wah, gila kau??!" Mohd. Jamil terperanjat.

"Bukan aku sengaja! Dah benda nak terjadi, nak buat macamana.." jawab

Amat dengan muka mencuka.

"Habis, bagaimana? Isteri kau marah ke?"

"Itulah masalahnya," Amat menjawab. "Dalan keadaan separuh sedar dia

menjawab, 'Terima Kasih Bang, datang lagi ya'...!"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

P/s: so, bagi yang terbiasa buat sex seblum kahwin, berhenti lah...kerana bukan jaminan dengan orang yg kita buat tu akan berkahwin dan nak dengan kita yg dah diusik dan disentuh orang walaupun oleh dia sendiri...cian kat suami korang yg hendakkan malam pertama yg terbaik....ataupun peratusan korang akan mendapat suami yg sudah biasa buat dengan orang laen juga tinggi kerana Allah MAha Adil dengan hambaNya.....insap2 la...kalau tak kawen...biar cOver sikit...sebab obvious sangat....

ya allah jauhkan diri kami semua dari zina...kerana akan sampai waktunya Engkau mengizinkan aku bersatu....Engkau Maha Adil Ya Allah...yg baik akan Engkau janjikan yang terbaik, yang buruk, akan Engkau janjikan balasannya.....jadikan aku dan rakan-rakanku yg terbaik hanya dariMu...aminn~~~


No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...