.:allahu:.

Sunday, February 12, 2012

Saya gemuk! Saya anorexia!

Bace title saja dah seram. Mana taknya, kebanyakan wanita di Malaysia yg inginkan tubuh badan yg cantik. bg yang tak nak tu, at least tolong la jaga dalaman masing2. Kesian bila mana tubuh kita terpaksa menjana bahan makanan yg memiliki racun yang membahayakan lebih2 ianya tersimpan dalam satu jangka masa yang panjang. 

Sampaikan rakan saya yang kerja di bahagian farmasi takut bila mana manusia yang datang ambil ubatan dalam kuantiti yg sangat banyak dan berbahaya! Malah setiap satu itu memberi kesan dalam jangka masa yang panjang. 

Lagipun sejak tahu mengenai Herbalife ni, dan sudah pekena satu F1 perisa capu tu, makan nasi dah terasa membazir. sampai romate terkejut bila makan xboleh nak habiskan! Last2 membazir. So dari membazir kena buang lebih baik memliki sesuatu yg menyihatkan. 

jom ketahui serba sedikit tentang Herbalife ni bagi mereka yg baru mendengar....


Kenapa Herbalife?

Bismillah..
Aku asyik tulis pasal Formula 1, Teamix, Aloe, NW formula, Formula 3, Omega 3 fish oil Herbalife yang best tu je kan. Mesti korang bosan. Sampai naik muntah agaknya nak baca. *Eceh bajet blogger famous. Muahaha* 

So to cut it short, abang pun suggest aku share pasal WHY HERBALIFE? Oh I was like apa aku nak cakap? Aku memang tak pernah cerita kat siapa-siapa why herbalife aku. Even abang pun tak tau. Nobody knows. Tunggu aku share masa jadi speaker STS nanti. Dekat dah. Very soon indeed. Hikhikhik. End up aku teringat slides dalam STS tentang why herbalife. *Ini kepentingan event dan training. Belajar.* Never stop learning. Setiap event dan training, buku dan pen wajib di tangan. 

Kenapa Herbalife? 
Dalam hidup ni manusia perlukan 3 benda sahaja.

1. Kesihatan.
2. Masa.
3. Kewangan.

Simple things to be explained about yet very complicated. Sebab apa?


KESIHATAN


Malaysia negara nombor 1 OBESITI seluruh Asia.


Lebih separuh rakyat Malaysia gemok. 

Okey tahniah Malaysia. Ramai orang salahkan keturunan bila sampai bab kesihatan. Alaaa, aku gemok pun sebab keturunan aku gemok2 semuanya. Alaaa tok aku, pakcik aku, ayah aku kencing manis, nanti aku kena jugak lah tu, tunggu masa je. Alaaa dah umur 40 tahun ke atas ni memang biasalah tu penyakit semua nak datang. 

Redha. -_-"

Rakyat Malaysia lagi ramai yang sanggup makan ubat macam-macam jenis dari turunkan berat badan. Tak tahu macam mana? Takut side effect? Tak jumpa? Cirit-birit? Herbalife kan ada.. Hikhikhik. Dari Tok, Nenek, Ayah, Mak, Pakcik, Makcik,  Baby, perempuan menyusu, mengandung semua boleh makan Herbalife.

Kesian sebenanarnya tengok orang-orang tua makan ubat banyak2. Yang anak-anak pun dah biasa kan tengok orang tua lain pun makan ubat, jadi dalam kepala dah set


Aku nanti umur 40 tahun mesti makan ubat macam ni jugak.

Nonsense!


MASA


Dah jadi kebiasaan tengok orang berkerja masuk jam 8 pagi, balik jam 5 petang. Takpun masuk jam 10 pagi, balik jam 10 malam. Kerja teruk. Penat. Kau sayang bos kau. Bos kau tak sayang kau. Gaji tetap sama. Buat OT penat-penat, bos kau kaya raya, kau duduk situ jugak. 

Masa untuk keluarga takde. Sibuk berkerja cari rezeki. MashaAllah aku kagum tengok orang-orang rajin macam ni. Malangnya kesian dekat anak isteri dan keluarga. 

Paling tak best, nak bercuti pun ingat kerja lagi. *The worst part actually.*


KEWANGAN


Dah kenapa tunjuk duit syiling? Hahah.

Ini memang jadi masalah semua orang. Lagi-lagi yang duduk KL. Contoh gaji RM2500.

1. Sewa rumah = RM650
2. Makan + Barang dapur = RM500
3. Bayar kereta = RM600
4. Minyak kereta + tol + servis = RM400
5. Bil elektrik + air + astro + Internet + telefon = RM250
6. Bagi mak ayah = RM300

Total RM2700

Huh?! 

7. Shopping diri sendiri, anak isteri??
8. Bercuti??
9. Saving masa depan??
10. Sedekah??
11. Umrah? Haji??

Cukup ke gaji RM2500 sebulan? Itu pun kalau gaji RM2500...


Alaaa cukuplah. Belum ada anak isteri lagi. Rilek lah. 

Kalau yang dah ada anak isteri pulak cakap camni,

Bersyukur je dengan apa yang ada. Itu kan semua rezeki Allah. Takdir. Syukur je.

Aku inspired dengan ayat Nurul Hairi dekat Facebook...

Orang pemalas : Syukur apa yang ada. Takyah tamak

Orang rajin : Aku mesti berusaha dulu. Baru tahu nikmat bersyukur.

Jadi anda pilih. Nak jadi orang yang pemalas atau orang yang rajin?

Ramai orang ada kewangan yang stabil, malangnya takde kesihatan yang baik dan masa.

Ada orang punya masa, tapi sangat susah dan tak sihat. (Kurang nutrisi)


Aku cuba untuk jadi seorang Muslim yang mempunyai kesihatan yang baik, masa untuk keluarga dan kewangan  yang baik InshaAllah. Sebab tu aku pilih Herbalife. Herbalife bagi aku jalan untuk dapatkan ketiga-tiga benda tu Alhamdulillah. Aku dah nampak hujung jalan yang aku nak tuju. Cuma jalannya penuh liku-liku yang sukar. Give up? InshaAllah tidak selagi Allah ada bersama. :')


KENAPA HERBALIFE?


Yeah right. Kenapa bukan company lain kan? Bukak restoran ke? Stesen minyak ke? Tutti Frutti? Opss! Hahaha. 

1. Modal untuk berniaga rendah. RM98 untuk berniaga di 81 buah negara Herbalife. Apa kau serious?? Ya!

2. Tak tahu cakap? Herbalife ada HOM. Tak perlu pandai bercakap. Kau sumbat shake Herbalife dan segala product Herbalife dalam mulut, result kita bercakap dengan sendirinya InshaAllah. Bawak mereka ke HOM. Lepas HOM mereka sendiri akan decide untuk PRODUCT atau BISNES. Taknak dua-dua? No problem!

Herbalife untuk semua orang. Tapi bukan semua orang nak Herbalife.


Macam dakwah Islam. Kita menyampaikan ilmu kepada semua. Tapi bukan semua orang akan ikut kita. Make sense? Jangan risau. Hidayah dan rezeki Allah luas. Doa je mereka terbuka hati untuk jadi lebih sihat dengan Herbalife.


3. My story. Aku membesar dalam Herbalife cuma dengan EVENT, TRAINING dan STORY. Tiga perkara ni kena ingat semat ketat-ketat dalam otak. Kita jual CERITA KITA dan ORANG LAIN. Itu sahaja. Simple kan? Cuma perlu cakap.

4. Bisnes manusia. Selagi ada manusia, selagi tu bisnes kita boleh berkembang. Herbalife dah 32 tahun lah hellooo!

Last but not least,

Selagi adanya syarikat Mc Donald dalam market Malaysia, selagi tu Herbalife akan tetap stay!
-Mill Team Fadzil Muda-


Bila kesihatan baik, masa banyak, kewangan pun sihat, InshaAllah lebih tenang dan mudah untuk kita beribadat kepada Allah dan beri lebih kepada orang yang memerlukan. Ameen. Semoga Allah kekal menjadikan kami orang-orang yang merendah diri dan bersyukur. :')

EVENT terdekattttttt sekali SPECTACULARRRRRRRRRRR!!!!!!! Bahang dah terasa dah ni! Decide! Decide! Decide!


Barisan speakers. Semuanya income lebih RM100K MashaAllah.

RM330 sampai ISNIN ini sahaja! Lepas tu naik jadi RM400! Apalah sangat RM400 tu kalau ianya mampu ubah hidup anda 360 darjah kan? Murah sangat bayaran tu. Harga sebuah kesihatan, masa dengan keluarga tu lebih tinggi nilainya dari RM400. InshaAllah balik dari spectacular, aku percaya anda juga akan jadi luar biasa! Ameen. 



Tak salah kan jadi orang islam yang kaya? :) 


Sesiapa yang serius nak ubah cara hidup...just contact..insya allah

No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...