.:allahu:.

Saturday, May 5, 2012

restless friday

Hari pening se dunia dah berlalu..sampai hendak ke lab pun rasa sangat malas hari ni. lupa nak beritahu yang hari ini hari sabtu, which is wesak day = holiday. Yeay! tapi, macam tak rasa cuti pun. hahaha. okeh back to the story. yup, aku kalau bab keje saat akhir memang aku fail. Tapi bukan aku tak bertanya pda ahli group, tapi semua menyepi. Kalau recheck balik group tu aku ja yang penuh bertanya bila nak jumpa, apa yang kena buat.
  Last2 aku kena buat esteem pada malam khamis. nak hantar hari jumaat. aku dan ESTEEM?! Babe, selama 4 tahun belajar di ump memang tak pernah tengok rupa esteem tu camne. Okeh aku tipu besar. Aku tengok, tapi bukan buat. So, memang tak aspect pape la kan. Dan si dia tu memang kedekut sikit bab2 nak share benda camtu kecuali dengan kawan-kawan perempuan die yang lain. Entah la. Aku je kowt yang rasa sensitip camtu. 

  LAgi2 dengan mood moody wanita sedunia ni memang aku akan fikir ape yang aku rasa nak fikir dan last2 keluar la benda-benda yang entah apa2. Sapa suruh kata aku ni kawan kau pada kawan perempuan kau yang lain. memang padan la muke. Memang la dah sedia maklum satu ump tahu kau tu sapa dengan aku. tapi kalau dah ko borak dengan member perempuan kata aku ni kawan ko, mana la aku tak hangin.

memang agak sentap la jugak time tu. Rasa macam adakah ini penghakhirnya?

then, apa lagi aku pun physco la die.

 Aku pun comeout dengan idea jahat aku. Yang berjaya membuatkan dia tension dengan aku. hahahahaha. tau aku cakap ape? tak sabar nak tnggu bulan 6 ni. Dah habis maknanya dah tak payah jumpa, tukar no tepon, suro die tunggu kat rumah terima kad jemputan dari aku je. hahahahaha. terus dia terdiam lama. sambil menginstall esteem kat baby aku. 

dalam hati aku dah tekekeh-kekeh gelak. Mana tak tension. time install tu, jam dah menunjukan jam 1 pagi. Perangai aku ni pelik skit bila dah past midnight. wah, macam fairy tale la plak kan. Tapi ni bukan fairy2. Lepas jam 12, perangai aku akan berubah kepada lebih berterus terang. cakap maen lepas je apa nak cakap. so, sesiapa yang rasa tak senang hati nak perang mulut dengan aku, perang la time tu. hahahaha



  esoknyer, hari jumaat malam = malam jumaat.jeng jeng jeng. Aku pun paksa dia turun gak untuk ajar aku esteem. Sebab ada structure yang tak boleh nak run. Aku nak ubah memang buta IT time tu. so, die lah yang mengadjustkan apa2 yang patut sampai akhirnya boleh run. wah!

Then dok sibuk2 buat layout untuk structure yang aku cilok dari esteem, tetibe lappy aku jem!  lansung tak boleh nak safe, nak bukak. tapi lawak ke der yang aku bukak ade plak. musykil aku. 

 okeh, time tu dah pukul 5 pagi. memang dah mengantuk sangat. sambil belai2 laptop yang tak nak jugak bukak2.  dengan dok kesejukan kat C11 bawah tu memang rasa macam dah seram sejuk dah. MAta da start meliar pandang ke kawasan yang aku kecam sesuatu. Tapi alhamdulillah tak ada plak terserempak. kucing ni pun dok relex je ngan aku. So tak ada apa-apa la kan. 


nama dia Shiro. sebab kaler die putih. mata hazel. lawa. bau jangan cakap...

Kucing ni nak sabotaj aku. Nampak xkasi aku buat keje. Sampai jem laptop aku...=.=

last2, aku suro die buat dlu. sambil tu aku belajar. tapi aku buatkan jugak la die megi, seludup masuk ke bilik, masak megi tOmyam 2 packet + telur, bawak turun balik. lapo weh dok sejuk2 bawah ni...memang sedap la...muahahaha


1 comment:

sitinuraffizza said...

wah2 dy..romantik gitu! ehem! HEHE

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...