.:allahu:.

Wednesday, August 1, 2012

Lunch bulan puasa

alhamdulillah, masuk hari ni dah nak puasa yang ke 14 dah. Tak sabarnya nak raya..dengar lagu raya bukan maen meriah lagi. Orang pulak sentiasa penuhhh je. Tak reti2 nak pie semyang jemaah. tapi sedih pula ramadhan akan pergi meninggalkan kita..haihhh ;(
puasa la ni pun berbuka semacam tak berbuka. Tibai ja apa yang ada kat rumah. janji berbuka.

Baru tadi berjaya install ArcGIS 10 yang ade licence punya. Tapi nak bukak file project xbule plak..hurmmm..lagi lambat la mule keje aku ni. dah la sharian tak tahu nak buat apa. maen game pun kang destop bapak besar. memang kantoi la kalau nak maen. dah macam tengok wayang pun ada juga. Memang best la kalau buat autocad. hohoho....memang esok target bawak movie, layan time rehat sorang2. DONT DISTURB! hahahaha...macam tak biasa wat time kat JKR dlu. Rindu plak kat orang2 di sana.

Boleh tahan stay sini. Pekerja peramah terutama kak Diana en en Syamsul. kak diana selalu cakap ngan aku bi tapi aku balas gak ngan bm..malas nak fkir ayat yang sesuai. tibai je la kan. hahahaha...
Sepatutnya hari ni ade kelas menjahit. Tapi memandang kan dah mula kerja, terpaksa postpone kelas kepada sabtu ahad. Tu yang bersara dr jdi cashier tu. itu pun tak comfirm ade kosong ke tak sebab katanya selalu full. Haih, rezeki2...Kalau sempat, dapat la convo merasa baju buatan sendiri. Jimat duit gaji aku. eh?! hahahah....Tapi janji baju raya aku dah siap. walaupun basic sahaja, at least aku buat sendiri. hehe...Tradisional pun tradisional la. Lepas ni nak cari kain lembut nak buat skirt sendiri. Dah tak payah susah2 beli. Beli kain 2.5meter, baru brapa hengget. Buat2 tak sampai shari dah boleh pakai. Kan senang.

Baru rasa dugaan kerja jam 8.30-6 petang. Fuh2, memang kuat cabaranya. Pepagi jem kaya roti semua ade. Nasib baik tahu jalan long cut tapi x jem tadi. Tak memasal aku sampai awal sampai pintu pun tak bukak2 lagi. last2 aku lepak2 dlu dalam kereta sambil dengar HOT fm tajuk hot chat pasal peribahasa yg sesuai. Ntah pape la diorang ni kasi peribahasa. Ade yang tak logik la. Tapi aku gelak gak sorang2....hehe...

hai, tak sabar nak jumpa member sok berbuka sama2...rindu korang eh!


notakaki: rasa nak makan ikan bakar la plak berbuka karang...alahai terliurnyaaa......tapi ibu mesej nak masak sweet sour. terus cancel!

2 comments:

EirA said...

wahh..da kijelaa..ada kije kosong tak?hahaha

hOney n' cLOver said...

keje koSong bnyak...cuMe jawatan yg ssuai xdak..hehe...aku puN last choice die amek..die nak dak IT...

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...