.:allahu:.

Wednesday, November 7, 2012

WW#10


Ni ada kisah nak share. Dulu masa zaman U, biasa la kan, tak pernah duduk jauh-jauh. Paling jauh pun takat Negeri Sembilan saja. Tapi apa la sangat dengan program untuk 5 hari homestay di Pelegong. Hehe..*ngimbau plak, tapi time tu paling best kowt*

So, tikam belakang ni memang jarang selalu dengar la. Paling banyak dalam filem melayu. Sebab tu masuk ja U aku pulun tengok taiwan/korea/jepun/anime habis-habisan sebab bukan orang kita yang berlakon walaupun in realiti semua itu adalah perkara yang pernah berlaku *kecuali anime la* 

So, bila dah duduk asrama kononnyer hendak menimba sedalam lautan ilmu, mengorek berkilometer pengalaman, last2 diturunkan juga dugaan yang bagi aku agak tak berapa nak kena. Tapi Alhamdulillah, sebab Allah itu maha Mengetahui. Jadi Dia tahu aku mampu mengatasi sebab itu dia turunkan ujian yang bila fikir-fikir balik agak childish orang yang melakukan perangai itu kepada aku yang suci murni nih. Wallah, ayat pedas dah keluar. 

Maka, aku bersyukur sangat di kenalkan oleh mereka yang tak tahu menghargai cuma tahu mengata ngutuk benda tak berapa yang betul tu kerana menjadikan apa yang aku jadi sekarang. Harap Allah memperkenankan doa agar kawan bukan sahabat aku berada di jalan yang benar. 

P/S: Membebel lagi. Kalau tak bebel tak sah. Kan dah tak jadi wordless wednesday dah...hurmmm.... 

No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...