.:allahu:.

Thursday, July 25, 2013

Firman - Separuh hati

Maafkalah bila cinta ini tak bisa untukmu
Meski raga ini selalu bersamamu
temani malammu bagai tabir hitam di hidupku

Reff:
Separuh hati ini bermain dalam hatimu
Meski perih tak bisa jujur padamu
Tuhan tolonglah diriku dari munafik hatiku ini
Maafkanlah aku.

Bukan maksudku mengkhianati dirimu
Meski hatimu yang tak pernah memilikimu
Biar sudah kenyataan ini
Mengalir seperti ada adanya

repeat Reff [2x]

Maafkanlah sayang


____________________________

Best gila hari ni dah hari jumaat. Bukan sebab esok dah cuti. Sebab dapat puasa pda hari jumaat. Yeah!! Owh, lirik lagu di atas adalah lagu dari OST cerita, Ilaika Yusof yang di tayangkan sepanjang Ramadhan di TV1. Lembut dan santun je buih bicara watak yusof ni. Buat aku tengok pun seronok hati. walaupun ceritanya dah boleh agak macam mana. Lain la cerita di TV3. Kalau tak tayang clubbing, tayang karaoke. Tension aku tengok. Sebab tu den pantang gilo kalau bonda den dah tersangkut dengan drama kat tv3 ni.

Semalam buang masa keluar dari opis setelah seminggu terperap tanpa bergerak ke mana. Macam ni la bila pose. Jalannya semakin berkurang. Terhad untuk rehat sejam. Mana lah nak cukup. Sebelum ramadhan, sempat la pie Giant batu caves. Pecut sepecut-pecutnya, sempat la sampai opis semula before 215. Itupun kerana meeting petang tak ada. KAlau ada, alamatnya, nasi kedai seberang jalan saja la jadi pengalas perut.

Lagi2 kalau pagi2 den melantak herbalife je, air masak pula dah nak habis, memang mengelupur la bila masuk jam 12. Memang dok pekena biskut 7-8 keping di pantri. Dah dasar perut dinasour. Tapi tak ada la rasa tension ke apa. Seronok bila time makan terasa teruja nak makan apa.

Semalam kena pie Mutiara Damansara. Kena hantar barang orang. Dah orang minta tulun, kita tulun. Last2 lepaking di IKEA. Nak balik awal malas. sampai dah kul 1. Sebelum tu pie JPS, DBKL 1 dan DBKL 3. Serik pie DBKL 3 dr DBKL 1 jalan kaki setelah kena tipu bermati2 oleh pegawai DBKL. YAkin je cakap dekat. aku yang buta jalan ni pie jalan kaki sejauh 6km. Pergi balik 12Km jalan. hampeh tak hampeh nya kena tipu.

Dah sampai ke menara KLK, kena tunggu kul 2 baru ada orang. So meronggeng la dulu dalam IKEA. Kul 3 baru gerak balik. Sampai opis, malas pula nak masuk opis, terus balik rumah. Dah tak tahan tahap gaban sakitnya kaki. Jalan pakai kasut ketat. Sandal dah putus. Tulah kan bila selalu sangat berjalan.

Malam tadi Katik tido sekali. Tido kat muka siap libas2 ekor. MAti2 aku ingat ada makhluk berbulu dok sebelah. Tido tak bagi salam. Main hempuk je atas katil, lepas tu berDENGKUR! Memang malaun sungguh.

Petang semalam pula dok tido kat kaki aku. Sedap sebab ada kipas dan kaki. Kaki panas, kipas sejuk. Hurm, memang enak sekali ko tidur kan? Baguih punya tuceng! Tuan pose, dia pun sibuk nak pose. nasib baik kau cumil.




No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...