.:allahu:.

Monday, October 7, 2013

True Story #26

Kelakar...tetapi itulah kenyataaan. Kita tak boleh selalunya ketawa. kerana setiap tawa yang keluar ada bayarannya. Begitu juga dengan kesedihan. Apa yang kita sedihkan, mesti ada bayarannya. Sedih palsu, sedih betul, sedih buat-buat kerana simpati orang sekeliling.

selalu sedih buat-buat bila diri sendiri tersepit. Bila kita tahu kita salah, then suddenly orang marah kita, kita sedih. Padahal dah tahu salah kita dari awal lagi. Yang ni aku jumpe ramai. Walaupun hakikatnya di hadapan lelaki, lelaki nampak mereka ni lembut, tetapi sebenarnya, reality, hanya mereka yang tahu.

Dan of cos, aku perempuan. Kawan dengan perempuan. Hurmmm....

Semalam semacam perkara biasa. Dok sibuk buat sustainability untuk river cleaning program, arahan beritahu minta tolong hantarkan surat. Macam biasa
, terdiam kejap.

Tak apa lah, aku pun bukannya bz sangat. Boleh la nak tolong. Sesekali masuk KL, redah jem. Fuhh. memang terbaik! Bawa pula manual. Perghh, terasa urat lutut kaki tulang punggung meresap2 naik nak numb. Sikit je lagi, sikit je.

Parking pula kat bangunan KWSP jalan Raja Laut. Okey la. Tak ada apa important pun. Hantar je surat, lega teramat.

balik beli nasi kat bawah pokok sana. Perghh, mantapnya sama seperti dua tahun lalu! Nasi putih, ayam masak kicap, daging masak kicap, telur dadar, sayur campur masak tomyam yg pekat! Wallah, RM6.80 jew. Alhamdulillah. Termasuk cendol original RM1.2 dan buah betik splastik yang teramat la banyaknya, singgit! Hoi tak heaven makan semalam. ada hikmahnya hantar surat ni. Tak ada la terperap je dalam opis. Aku pandang kau, kau pandang aku. Layout plan tak siap2. Gomen tak mahu sedekah detail, malas aku nak merayu domba.

Petangnya pula pie KWP di putrajaya. Ingatkan boleh lah nak lolos awal. Tak juga bila jam pada kereta menunjuk angka sejam lagi. Hokay, aku ikhlas. Dan aku kena bertangungjawab dengan commitment yang ada. Fuh. Sejam je pun. duduk santai-santai, maen fb dah kul 6. Okay, sila jangan ikut aksi terlarang tadi.




No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...