.:allahu:.

Monday, March 9, 2015

True Story #43 Counting the days

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum w.b.t

Counting the days. Oh maiii!!! Less than thirty days. Oh mai got! Dup dap dup dap...
Ape-ape hal pun, nyawa mesti diteruskan. Mula rasa stress itu normal. Mana ada bakal2 pengantin yang tak kahwin tak stress bila hari2 bahagia mereka mendekat. Even Yana Shamsuddin yg bagi aku wedding paling express of the year pun aku rasa dia tension.

Kalau bukan tension dari segi persiapan, boleh jadi tension sebb mental preparation. Preparation nak terima orang baru dalam keluarga. Dan aku pun dah makin cuak. Dengan bilik dah macam tongkang pecah. Tak de serupo bilik dah. Nak tido kena main tolak2 barang letak tepi. Ade ke patut?? ;D

Dan utk yang terbaru ni, semalam. Aku di panggil utk temuduga eksasais pengambilan pegawai yg diadakan semalam, Isnin, 9 mac 2015. Dan guess what? Aku lepas. Utk fizikal aku rasa tak ade masalah, Mungkin akan ade masalah bila diorang tahu yang kelayakan aku utk dapatkan jawatan itu tak setaraf yang mereka kehendaki.

Just tunggu rezeki itu macam mana. Kalau nak diikutkan, taraf engineering itu lagi tinggi sket dari course bukan profesional. Dan harap ada lah rezeki kat situ. Aminn~~

Okay. Kalau dah namanya pun menyimpang kan, memang nak menyimpang je keje.

Just nak buat list ape yang dah setel.

1. Dewan
2. Wedding planner
3. Candy buffet
4. borang Nikah
5. Doorgift nikah & sanding (almost done)
6. Fitting nikah kali pertama - done
7. Customade kasut sanding
8. Pilih pelamin sanding
9. Done guestbook, banting, tq tag, fridge magnet, pocket kalender (tukar ke ayat) - done
10.

Yang belum
1. Fitting baju sanding
2. Cari Bridesmaid dress
3. Tempah honeymoon (perlu ke?)
4.  Pilih pelamin nikah (xsure bila Kak Dee nak balik dari umrah)
5. Inai
6. Gubahan hantaran (minta Sayang kat semua house, kak Yati buatkan)
7. Spa


Spa?! Owh dem! Aku leh lupa pasal kecantikan. Hahaha...
Padahal bonda dah tolong belikan pakej spa utk aku pergi. ISunya, bila aku kat office, masa sangatlah banyaknya sampai boleh layan movie tetapi tak selalu. Bila balik je rumah kerja jadi banyak sebab ade part time job sekali. Macam mana nak manage the time tu? Aih...

Bila buat kerja lain dalam office serba salah sebab bukan kerja yang sepatutnya. Macam layan movie tu bukan kan?? Tak pe, itu just alert moment ja. Hoho...~~

bos suruh buat kita buat, Setel layan movie jap. Then ade tugasan baru, kita buat. yeahh...

Still balik rumah mesti serabut...Welcome to the world of bride to be~~~











No comments:

Untuk diriku, kamu, KAMI, dia dan daku...
jikalaU lanGit mEmbiru iTu mamPu haMba gapAi, maKa sakTilah haMba...

JIKA HATI ITU SEPUTIH AWAN, biarlah ia bergerak dengan KEIKHLASAN, JIKA HATI ITU SETENANG LAUTAN, mengalirlah ia dengan KEJUJURAN, JIKA HATI ITU SEINDAH PELANGI, warnakanlah ia dengan KEBAHAGIAAN, JIKA HATI ITU SEHEBAT BULAN, sinarkanlah ia dengan PERSAHABATAN, JIKA HATI DILUKAI, sembuhkanlah ia dengan KEMAAFAN...